Motivation, inspiration og målsætninger

Jeg er netop hjemvendt fra en fantastisk weekend i selskab med Training for Warriors guruen Martin Rooney. Jeg har tidligere trænet i 4 mdr hos Training for Warriors i Thailand med fantastiske resultater. Min træner Mark Mariani sagde, at hvis jeg nogensinde fik muligheden, skulle jeg møde Martin Rooney i virkeligheden.

Da jeg så så, at Martin Rooney kom til Danmark, nærmere bestemt Svendborg, var der ingen tvivl: Afsted med mig!

Jeg fik taget Level 1 certificatet, og kan nu kalde mig Training for Warriors coach. Ikke fordi jeg har planer om at bruge det til at træne andre aktivt, men mest for personlig motivation og inspiration.

Training for Warriors er et koncept, eller træningsfilosofi om man vil. Mantraet for alle coaches er:

– Loose fat
– Build muscles
– Feel good

Det må sige at ramme meget godt på de fleste træningsfreaks mål.

Martin Rooney er uden tvivl en af de mest inspirerende mennesker, jeg nogensinde har mødt. Manden rejste fra USA, for at stå og tale med os i 12 timer om dagen, og hele vejen igennem var han bare ”på”. Utroligt.

Personligt fik jeg helt ufatteligt meget ud af weekenden, og det har sat en masse tanker i gang. Martin udfordrede os alle på vores tankegang, filosofi og træningsmetoder. Mange ting var heldigvis logiske nok, men det er altid godt at blive udfordret lidt, og tænke lidt ekstra over tingene.

Men en af de vigtigste parametre for et godt resultat, glemmer mange folk. Sæt dig et mål med din træning. Et godt mål skal være:

  • Målbart
  • Tidsbestemt
  • Realistisk
  • Hvis muligt, det skal være sjovt

En ting er at sætte sig et mål. De fleste som begynder at træne, sætter sig et mål som fx: Jeg skal tabe mig 10 kg. Ingen tidshorisont, ingen konsekvens hvis målet ikke opnås, og motivationen ryger lyn hurtigt.

Martin Rooney mente, at det vigtigste ved en god målsætning var: ”The event”.

Han gjorde det med alle de MMA og UFC boksere han havde trænet. Tilmeldte dem et stævne eller en kamp. Så havde de noget konkret at træne frem imod.

Så derfor er et godt tip: Tilmeld dig et OCR løb i 2015

Det giver dig noget konkret at arbejde frem imod. Du skal både arbejde med styrke og kondition. Det er bestemt realistisk (Du skal nok ikke satse på at vinde det første løb, måske bare at gennemføre det).

Men træner du op til et OCR løb, vil du automatisk tabe dig, bygge muskler og begynde at føle dig fantastisk.

Og husk: Du skal fejre dine successer! Når du så har gennemført dit første OCR løb, så tag ud og fejre det! Spis en kød bøf, og nyd en kold øl! Det er velfortjent!

Er du i tvivl om hvordan du træner op til et OCR løb, kan du her på siden, finde træningsprogrammer målrettet til OCR løb. Både for nybegyndere, eller øvede.

Træningsprogrammer: http://www.fundracers.dk/traening-og-kost/

Oversigt over OCR løb i Danmark: http://www.fundracers.dk/eventkalender/

Der vil komme flere tips og tricks fra Training for Warriors her på bloggen. Og har du nogen spørgsmål er du altid velkommen til at skrive en kommentar eller en mail jb@fundracers.dk